Kultura i Turystyka

2025.06.02 Ważne!
Obchody Dnia Rodzicielstwa Zastępczego w Powiecie Tureckim
Zdjęcie główne dla wydarzenia: Obchody Dnia Rodzicielstwa Zastępczego w Powiecie Tureckim

W dniu 31 maja br. obchodzony był Dzień Rodzicielstwa Zastępczego. Uroczystości związane z tym wyjątkowym świętem dla rodzinnej pieczy zastępczej z terenu powiatu tureckiego odbyły się w malowniczym otoczeniu Rancza Targówka. W wydarzeniu udział wzięli Starosta Turecki Jan Smak oraz Przewodniczący Rady Powiatu Tureckiego Krzysztof Buchelt, którzy wspólnie z Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Turku Edytą Michalak przekazali serdeczne podziękowania rodzicom zastępczym za ich zaangażowanie, otwarte serca i codzienną gotowość do niesienia pomocy. Atrakcje dla dzieci i dorosłych przygotowane zostały przez Komendę Powiatową Policji w Turku, Ochotniczą Straż Pożarną w Malanowie oraz pracowników PCPR w Turku. W programie znalazły się m.in. konkurencje rekreacyjno – sportowe, w których uczestniczyli zarówno najmłodsi, jak i ich opiekunowie. Serdeczne podziękowania kierowane są do wszystkich osób i instytucji zaangażowanych w organizację wydarzenia – w szczególności do rodzin zastępczych za ich codzienny trud i poświęcenie, a także do służb i pracowników wspierających inicjatywę. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu możliwe było stworzenie wyjątkowej atmosfery pełnej radości, integracji i wzajemnego szacunku.

Zdrowie i Bezpieczeństwo

2025.06.11 Ważne!
Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Tureckiego – 11 czerwca 2025 r.
Zdjęcie główne dla wydarzenia: Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Tureckiego – 11 czerwca 2025 r.

W dniu 11 czerwca 2025 roku w sali im. „Solidarności” w Starostwie Powiatowym w Turku odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Tureckiego. Oficjalnego otwarcia spotkania dokonali Starosta Turecki Jan Smak oraz Wicestarosta Władysław Karski. W posiedzeniu udział wzięli przedstawiciele służb, inspekcji i straży działających na terenie powiatu. Podczas obrad omówiono najważniejsze kwestie związane z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym na terenie powiatu tureckiego.   Porządek obrad obejmował: Przedstawienie bieżących informacji o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w okresie od 25 marca do 10 czerwca 2025 roku – zaprezentowanych przez reprezentantów służb. Omówienie przygotowań służb do sezonu letniego, w tym reagowania na możliwe ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak upały, susze, intensywne opady deszczu, trąby powietrzne czy gradobicia. Informacja o działaniach profilaktycznych na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w czasie wakacji. Analiza sytuacji epizootycznej na terenie powiatu tureckiego. Uwagi i wolne wnioski zgłaszane przez uczestników posiedzenia. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za aktywny udział i zaangażowanie w sprawy bezpieczeństwa mieszkańców powiatu.

Komunikaty

2025.06.02 Ważne!
BRAVO -CRP od 01.06.2025 00:00 do 31.08.2025 23:59
Zdjęcie główne dla wydarzenia: BRAVO -CRP od 01.06.2025 00:00 do 31.08.2025 23:59

Informuje, ze Prezes Rady Ministrów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 roku o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 92 i 1248) podpisał Zarządzenia: nr 19 z dnia 28 maja 2025 roku w sprawie wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego (stopień BRAVO) na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, nr 20 z dnia 28 maja 2025 roku w sprawie wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego CRP (stopień BRAVO-CRP) na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, nr 21 z dnia 28 maja 2025 roku w sprawie wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego (stopień BRAVO) wobec polskiej infrastruktury energetycznej mieszczącej się poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, Zarządzenia obowiązują od dnia 1 czerwca 2025 roku, od godz. 00:00, do dnia 31 sierpnia 2025 roku do godz. 23:59. W przypadku wprowadzenia stopnia alarmowego BRAVO organy administracji publicznej oraz kierownicy służb i instytucji właściwych w sprawach bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego powinni: prowadzić wzmożoną kontrolę obiektów użyteczności publicznej oraz innych obiektów, które potencjalnie mogą stać się celem zdarzenia o charakterze terrorystycznym; poinformować podległy personel o konieczności zachowania zwiększonej czujności w stosunku do osób zachowujących się w sposób wzbudzający podejrzenia; zapewnić dostępność w trybie alarmowym członków personelu niezbędnych do wzmocnienia ochrony obiektów; poinformować podległy personel o konieczności zachowania zwiększonej czujności w stosunku do osób zachowujących się w sposób wzbudzający podejrzenia; przeprowadzić kontrolę pojazdów wjeżdżających oraz osób wchodzących na teren obiektów; sprawdzać, na zewnątrz i od wewnątrz, budynki będące w stałym użyciu w zakresie podejrzanych zachowań osób oraz w poszukiwaniu podejrzanych przedmiotów; sprawdzić działanie środków łączności wykorzystywanych w celu zapewnienia bezpieczeństwa; sprawdzić działanie instalacji alarmowych, przepustowości dróg ewakuacji oraz funkcjonowania systemów rejestracji obrazu; prowadzić akcję informacyjno-instruktażową dla społeczeństwa dotycząca potencjalnego zagrożenia, jego skutków i sposobu postępowania wprowadzić dodatkowe kontrole pojazdów, osób oraz budynków publicznych w rejonach zagrożonych; wzmocnić ochronę środków komunikacji publicznej; sprawdzić funkcjonowanie zasilania awaryjnego; ostrzec personel o możliwych formach zdarzenia o charakterze terrorystycznym; zapewnić dostępność w trybie alarmowym personelu wyznaczonego do wdrażania procedur działania na wypadek zdarzeń o charakterze terrorystycznym; kontrolować wszystkie przesyłki pocztowe kierowane do urzędu lub instytucji; wprowadzić zakaz wstępu do przedszkoli, szkół i uczelni osobom postronnym; sprawdzić systemy ochrony obiektów ochranianych przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne; dokonać przeglądu zapasów materiałowych i sprzętu, w tym dostępności środków i materiałów medycznych, z uwzględnieniem możliwości wykorzystania w przypadku wystąpienia zdarzenia o charakterze terrorystycznym. W przypadku wprowadzenia stopnia alarmowego BRAVO-CRP organy administracji publicznej oraz kierownicy służb i instytucji właściwych w sprawach bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego powinni m. in: monitorować i weryfikować, czy nie doszło do naruszenia bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej; sprawdzać dostępność usług elektronicznych; dokonywać, w razie potrzeby, zmian w dostępie do systemów; poinformować pracowników instytucji o konieczności zachowania zwiększonej czujności w stosunku do stanów odbiegających od normy, w szczególności dotyczy to pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo systemów; sprawdzić kanały łączności z innymi, właściwymi dla rodzaju stopnia alarmowego CRP, podmiotami, które biorą udział w reagowaniu kryzysowym; dokonać przeglądu stosownych procedur oraz zadań związanych z wprowadzeniem stopni alarmowych CRP; sprawdzić aktualny stan bezpieczeństwa systemów i ocenić wpływ zagrożenia na bezpieczeństwo teleinformatyczne na podstawie bieżących informacji i prognoz wydarzeń; informować na bieżąco o efektach przeprowadzanych działań zespoły reagowania na incydenty bezpieczeństwa teleinformatycznego właściwe dla rodzaju działania organizacji oraz współdziałające centra zarządzania kryzysowego, a także ministra właściwego do spraw informatyzacji; zapewnić dostępność w trybie alarmowym personelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo systemów; wprowadzić całodobowe dyżury administratorów systemów kluczowych dla funkcjonowania organizacji oraz personelu uprawnionego do podejmowania decyzji w sprawach bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych. Natomiast w przypadku wprowadzenia stopnia alarmowego CHARLIE-CRP organy administracji publicznej oraz kierownicy służb i instytucji właściwych w sprawach bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego powinni: wprowadzić wzmożone monitorowanie stanu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych organów administracji publicznej lub systemów teleinformatycznych wchodzących w skład infrastruktury krytycznej, zwanych dalej "systemami", w szczególności wykorzystując zalecenia Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub komórek odpowiedzialnych za system reagowania zgodnie z właściwością, oraz: monitorować i weryfikować, czy nie doszło do naruszenia bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej, sprawdzać dostępność usług elektronicznych, dokonywać, w razie potrzeby, zmian w dostępie do systemów; poinformować personel instytucji o konieczności zachowania zwiększonej czujności w stosunku do stanów odbiegających od normy, w szczególności personel odpowiedzialny za bezpieczeństwo systemów; sprawdzić kanały łączności z innymi, właściwymi dla rodzaju stopnia alarmowego CRP, podmiotami biorącymi udział w reagowaniu kryzysowym, dokonać weryfikacji ustanowionych punktów kontaktowych z zespołami reagowania na incydenty bezpieczeństwa teleinformatycznego właściwymi dla rodzaju działania organizacji oraz ministrem właściwym do spraw informatyzacji; dokonać przeglądu stosownych procedur oraz zadań związanych z wprowadzeniem stopni alarmowych CRP, w szczególności dokonać weryfikacji posiadanej kopii zapasowej systemów w stosunku do systemów teleinformatycznych wchodzących w skład infrastruktury krytycznej oraz systemów kluczowych dla funkcjonowania organizacji, oraz weryfikacji czasu wymaganego na przywrócenie poprawności funkcjonowania systemu; sprawdzić aktualny stan bezpieczeństwa systemów i ocenić wpływ zagrożenia na bezpieczeństwo teleinformatyczne na podstawie bieżących informacji i prognoz wydarzeń; informować na bieżąco o efektach przeprowadzanych działań zespoły reagowania na incydenty bezpieczeństwa teleinformatycznego właściwe dla rodzaju działania organizacji oraz współdziałające centra zarządzania kryzysowego, a także ministra właściwego do spraw informatyzacji. zapewnić dostępność w trybie alarmowym personelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo systemów; wprowadzić całodobowe dyżury administratorów systemów kluczowych dla funkcjonowania organizacji oraz personelu uprawnionego do podejmowania decyzji w sprawach bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych. dokonać przeglądu dostępnych zasobów zapasowych pod względem możliwości ich wykorzystania w przypadku zaistnienia ataku; przygotować się do uruchomienia planów umożliwiających zachowanie ciągłości działania po wystąpieniu potencjalnego ataku, w tym: dokonać przeglądu i ewentualnego audytu planów awaryjnych oraz systemów, przygotować się do ograniczenia operacji na serwerach, w celu możliwości ich szybkiego i bezawaryjnego zamknięcia.

Transformacja regionu i OZE

2025.01.03 Ważne!
Zdobądź wsparcie na rozwój swojej firmy w ramach Funduszu Sprawiedliwej Transformacji!
Zdjęcie główne dla wydarzenia: Zdobądź wsparcie na rozwój swojej firmy w ramach Funduszu Sprawiedliwej Transformacji!

Zdobądź wsparcie na rozwój swojej firmy w ramach Funduszu Sprawiedliwej Transformacji!  Turecka Izba Gospodarcza zaprasza mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z Wielkopolski Wschodniej do skorzystania z wyjątkowej możliwości rozwoju dzięki Działaniu 10.2 – Wsparcie inwestycji w MŚP. Nabór wniosków: 28 lutego – 6 czerwca 2025 r. Kto może aplikować? Przedsiębiorstwa z sektora MŚP z obszaru Wielkopolski Wschodniej, w tym miasta Konin oraz powiatów: konińskiego, kolskiego, słupeckiego i tureckiego. Na co można uzyskać wsparcie? Oferowane dotacje mogą być przeznaczone na: Roboty budowlane (dla większych inwestycji). Zakup maszyn i urządzeń. Zakup i wdrożenie oprogramowania. Zakup i montaż instalacji OZE (do 50 kW). Forma i wysokość dofinansowania Wsparcie udzielane w formie bezzwrotnych dotacji: Do 70% kosztów netto – dla inwestycji o wartości ok. 900 tys. PLN netto (w ramach pomocy de minimis; bez możliwości finansowania robót budowlanych). Do 45% kosztów netto – dla większych inwestycji (z możliwością finansowania robót budowlanych). Dlaczego warto? Preferencje dla branż takich jak OZE, logistyka, turystyka, produkcja zdrowej żywności. Możliwość wdrożenia innowacji produktowych, procesowych i organizacyjnych. Tworzenie miejsc pracy i rozwiązań ekologicznych. Finansowanie rozwiązań cyfrowych oraz wyników prac B+R.   Wymagania: Projekt musi być realizowany na obszarze Wielkopolski Wschodniej. Przedsiębiorstwo musi spełniać kryteria sektora MŚP. Minimalna wartość projektu: 250 000,00 PLN netto.   Zapraszamy do kontaktu! Skorzystaj z możliwości zweryfikowania swoich planów inwestycyjnych pod kątem ubiegania się o dofinansowanie. Dla członków TIG, których planowana inwestycja przekroczy wartość 1 000 000,00 PLN netto, oferujemy wstępną weryfikację gratis. Dla pozostałych inwestycji – pierwsze spotkanie informacyjno-doradcze to koszt 200,00 zł netto.  Umów się na spotkanie, aby omówić potencjał swojej inwestycji i sprawdzić, jak maksymalnie wykorzystać dostępne środki wsparcia.Nasz zespół Doradców jest gotowy pomóc w przygotowaniu dokumentacji i wyjaśnić szczegóły procesu aplikacyjnego. Dodatkowe korzyści: W przypadku podpisania umowy na opracowanie wniosku – koszt pierwszego spotkania pomniejszy opłatę administracyjną za przygotowanie projektu wraz z pozostałą dokumentacją.   Kontakt z naszymi Doradcami: ☎️ Tel.: 665 999 604 | 665 998 899 | 665 999 664📧 E-mail: biuro@tig.turek.pl | info@tig.turek.pl   Podejmując współpracę z Turecką Izbą Gospodarczą, możesz otrzymać do 25% zniżki na usługę (maks. 2 800,00 PLN) dzięki dofinansowaniu w ramach projektu Life After Coal. Nie przegap swojej szansy! Więcej informacji znajdziesz na stronie: wrpo.wielkopolskie.pl.